خدمات مشاوره رایگان
ارائه راهکار ها
و نصب و راه اندازی
و پشتیبانی شبکه
خدمات تخصصی ما ارائه مشاوره حرفه ای و پیشنهاد و پیاده سازی به روز ترین راه کارهای تخصصی و فنی در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری، اکتیو شبکه، پسیو شبکه، ارتقا سرعت و کارائی شبکه، مانیتورینگ و کنترل شبکه، تلفن های تحت شبکه (ویپ)، امنیت شبکه، بهینه سازی و نوسازی شبکه و زیر ساخت شبکه، طراحی شبکه، مشاوره در خرید تجهیزات شبکه، اجرا و ارتقا سرور، خرید و نصب دوربین های مدار بسته و … می باشد.
از مزایای خدمات مشاوره شبکه می توان به استانداردهای پسیو شبکه، نصب و اجرا شبکه های داخلی قبل از راه اندازی شبکه، بهینه سازی در جهت صرفه جویی در هزینه و زمان و اجرا و پیاده سازی یک شبکه با توجه به استانداردها اشاره کرد.


خدمات و پشتیبانی شبکه
سرویس های پشتیبان گیری یا Backup
شاید مهمترین سرویس از خدمات و پشتیبانی شبکه ، خدمات پشتیبان گیری یا Backup باشد. تهیه یک نسخه کپی از تمامی اطلاعات شبکه که در زمان بحرانی، بتوان اطلاعات را بازیابی کرد.
خطراتی چون آتش سوزی، زلزله، سیل یا طوفان، حملات داخلی یا خارجی و محتمل تر از همه، ایجاد مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری در سرور که با راه اندازی سرویس Backup ، مانع از دست رفتن اطلاعات خواهید شد.
با توجه به اهمیت اطلاعات و ترافیک شبکه، سناریوهای پشتیبان گیری هم از نظر زمان بندی و هم از نظر نوع پیاده سازی تغییر می کنند. این موضوع نشان از حساسیت بالای این سرویس دارد و نیازمند تیمی متخصص در این حوزه می باشد.
مجازی سازی یا Virtualization
مجازی سازی فرآیند ایجاد نمایندگی نرم افزاری یا مجازی است. مجازی سازی شامل مجازی سازی نرم افزاری، مجازی سازی حافظه، مجازی سازی شبکه، مجازی سازی دسکتاپ و مهم و کاربردی تر از همه مجازی سازی سرور می باشد.
در مجازی سازی سرور، چند سیستم عامل روی تنها یک سرور پیاده سازی شده و منابع سرور میان سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته و مدیریت می شوند. در کنار صرفه جویی در هزینه ها، کارایی و تحمل خطای بالاتری را شاهد خواهیم بود که به بهبود کیفیت خدمات شبکه کمک شایانی می کند.
راه اندازی پسیو شبکه
لایه اول شبکه های کامپیوتری در مدل استاندارد OSI را لایه فیزیکی مینامند. اجرای پسیو شبکه ، که تمامی داده های شبکه از طریق آن منتقل میشوند و ستون فقرات شبکه را تشکیل میدهد. خدمات پسیو شبکه شامل کابل کشی، نصب تجهیرات شبکه و پیاده سازی ارتباط فیزیکی میان آنها میباشد.
بیشتر اختلالات ارتباطی درون سازمانی به علت پیاده سازی غیر استاندارد پسیو است. از جمله مشکلات رایج آن می توان به کیفیت کابل، سوکت و داکت، عدم طراحی نقشه شبکه پیش از پروژه، عدم رعایت استاندارد های ایمنی در پیاده سازی و عدم مستند سازی پروژه و رعایت اصول خدمات شبکه می باشد.
مدیریت اینترنت کاربران
از مشکلات رایج شبکه های کامپیوتری ، مدیریت مصرف اینترنت کاربران است. به تجربه ثابت شده، هر اندازه پهنای باند اینترنت یک شبکه بالاتر از ظرفیت مصرف کاربران باشد، باز هم مشکلات کندی سرعت و اختلالات شبکه برقرار است. دانلود بدون محدویت حجم و پهنای باند، مشکلات بسیاری را برای شبکه ایجاد می کند.
راه اندازی سیستم مدیریت کاربران و ایجاد محدودیت متناسب با ظرفیت شبکه، با انواع برندها همچون کریو کنترل (Kerio Control)، میکروتیک (Mikrotik)، فورتی گیت (Fortigate) و دیگر شرکت های فعال در این حوزه قابل پیاده سازی است. همچنین نمایش نمودار مصرف کاربران و مانیتور لحظه ای ترافیک شبکه از مهم ترین ویژگی های این سرویس خدمات شبکه است.
یکی از اصلی ترین نیاز شبکه های امروزی پیاده سازی VoIP می باشد.
تفکیک بخش های مختلف شرکت، قابلیت تماس از خارج شبکه و ایجاد صف در زمان های ترافیک تماس مشتریان، از جمله اهمیت راه اندازی این سرویس خدمات شبکه است.
انتقال داده های صوتی از بستر شبکه را VoIP می نامند.
نکته قابل تامل در VoIP این است که می توان داده های صوتی را با سرویس های شبکه مانند VPN ارسال کرد و از این رو برقراری تماس از خارج شبکه نیز امکان پذیر می شود.
همچنیین برقراری تماس از طریق موبایل و Desktop از جمله مزیت های این سرویس است که در پیاده سازی به شکل آنالوگ امکان پذیر نیست.